Blogger Backgrounds

Followers

~**anda sgt CUTE..siLe La TEKAN LIKE**~

FinD F0uNd

Wednesday, 24 July 2013

Ramadhan Karim



Assalamualaikum w.b.t...
alhamdulillah sedar atau tak ...sudah 15 hari kita menjalani ibadah puasa..masa berlalu sekejap jer..mlm nie dah start witir bersama doa qunut..
mcm mna dgn amalan kita?renung-renungkan lah..
cakap pasal amalan...kita x tau bila maut akan dtg menjemput kita..mungkin es0k..mungkin lusa..siapa tau..dah cukup ke amalan kita utk di bawak ke sana sebagai pemberat nak tentukan kanan atau kiri..lagi sekali..tepuk dada tanya iman...sebagai seorang islam...marilah kita saling ingat mengingati...
15 ramadhan...
Ya allah..Semoga dia tenang di sana..

ari nie..dah cukup sebulan arwah pergi tinggalkan kami semua..rasa mcm baru semalam dia dtg pel0k..cium..arwah akak sorang yg sangat penyayang..tiap kali balik kg..klau dia smpai aku tgh td0..mesti dia dtg kcau aku td0..dtg pel0k lah..cium lah..dia buat aku mcm bdk kecik..hehe..sape sangka Allah aturkan dia akan pergi dulu menemui Ar-Rahman...aku redha dgn ketentuanMU..mungkin itu yang terbaik..
terbayang-bayang lg saat2 menerima panggilan dari abah..terngiang-ngiang lg kat telinga...waktu abah bgtau akak dah x de..mcm2 perasaan datang..bet0l ke x nie..
no 1 yg aku teringat..Ya Allah..aryan mikhail..kecik lagi anak nie dah terima ujian seberat nie..sampai sekarang setiap kali dgr si kecik nie bertanya mama mana..aku x mampu nak tahan air mata...aku x mampu nak menjawab soalan tu..
.........................................................................................................

sebagai adik...aku sgt2 rasa kehilangan dia...klau x...every week at least seminggu sekali dia mesti  k0l..sekarang plak...dah ade wechat...dia selalu anta voice kat wechat...n ari tu...aku punyer wechat da pr0b..terpaksa uninstall...n everything about her was lost...sedih sgt...
terbayang-bayang lagi saat-saat terakhir bef0re dikafankan...time tu rasa sebak sangat2...aku berkesempatan cium arwah...wajah dia waktu tu...x jemu mata memandang...rasa nak tengok lagi..dan sampai saat nie..aku masih dapat bayangkan dgn jelas sekali raut wajah dia waktu tu...
alhamdulillah...semuanya berjalan dengan lancar...Allah dah aturkan yang terbaik untuk dia..nisfu syaaban dia pergi menghadap ILAHI...
d0a ku untuknya...semoga dia tenang di sana...Jannatul Firdaus...semoga syurga yang tertinggi itu menjadi milikmu..
al-fatihah...


semoga aryan mikhail menjadi anak yang soleh...as your mama wish you t0 be dear...acu sayang ayan sgt2...


aryan mikhail dengan arwah akak...she's lovely m0m...







gambar terakhir bersama arwah...on my graduation day...16 may 2013..







Monday, 22 July 2013

THE BEGINNER OF KISAH KASIH

assalamualaikum w.b.t....setelah sekian lama menyepi...tiba-tiba terasa diri ingin kembali ke dunia tanpa suara nie...alhamdulillah...hari nie dah masuk hari ke 13 kita semua menjalani ibadah puasa...terasa masa begitu pantas berlalu...namun apakah perubahan yang telah kita lakukan pada diri?semakin baik atau semakin jahat kah kita?tepuk dada tanya iman...
sama-samalah kita memperbaiki diri ke arah yg lebih baik...
bak kata abg pengacara dalam qari juni0r tu...biar jadi org biasa-biasa...tapi jadilah org biasa-biasa yg berbakti kepada agama...
sekian saje utk kali...
salam kisah kasih buat semua..
wassalam...